کفش نیوبالانس اصل ساخت کجاست؟ آمریکا، چین یا ویتنام؟

کفش نیوبالانس اصل ساخت کجاست؟ آمریکا، چین یا ویتنام؟
نیوبالانس برندی نام آشنا در صعنت کفش جهان، در این مقاله قصد داریم به سوالاتی چون:
نیوبالانس اصل ساخت کجاست؟
آیا نیوبالانس اصل ساخت آمریکا است؟
نیوبالانس اورجینال باید ساخت چین یا ویتنام باشد؟
کفش نیوبالانس اصل باید ساخت کجا باشد؟ آمریکا، چین یا یتنام؟

تاریخچه کوتاه درباره کفش نیوبالانس

نیوبالانس یک برند کفش و پوشاک ورزشی آمریکایی است که در سال 1906 در بوستون، ماساچوست تأسیس شد. نیوبالانس یکی از بزرگترین برندهای ورزشی در سراسر جهان است، با آدیداس، نایک، اسکیچرز و پوما رقابت تنگا تنگی دارد. اما آیا می توانید به این سوال پاسخ دهید: نیوبالانس کجا ساخته می شود؟

کفش نیوبالانس اصل باید ساخت کجا باشد

 کفش نیوبالانس اصل کجا ساخته می شود؟

نیوبالانس یک برند آمریکایی است، اما این بدان معنا نیست که تمام محصولات آن در ایالات متحده ساخته می شوند. برای تأیید این کار، صدها شرح محصول را در وب‌سایت New Balance بررسی کردیم که آیا نام تجاری در فهرست‌های محل تولید محصولات قرار دارد یا خیر. همچنین از چند فروشگاه نیوبالانس و برخی فروشگاه هایی که محصولات نیوبالانس را می فروشند بازدید و چندین مورد را بررسی کردیم. بنابراین بیایید دریابیم که نیوبالانس کجا تولید می شود.

نیوبالانس کجا ساخته می شود؟ اکثر محصولات نیوبالانس ساخت آسیا از جمله چین، اندونزی، ویتنام، تایلند و کامبوج هستند. این برند آمریکایی همچنین در ایالات متحده آمریکا و انگلستان تولید می شود. نیوبالانس یکی از آن برندهایی است که مکان تولید محصولاتشان را مخفی می کنند و می‌خواهند به مشتریان خود این تصور را بدهند که اکثر کالاهایشان در ایالات متحده آمریکا ساخته شده‌اند.

بخوانید: آدیداس کجا ساخته می شود؟

یکی از دلایلی که آنها کشور مبدا را در وب سایت خود ذکر نمی کنند و شما باید منتظر بمانید تا محصول فیزیکی به دستتان برسد. این در بسیاری از برندها (به ویژه برندهای لوکس و مد روز) بسیار رایج است. وقتی یک محصول فیزیکی می‌خرید، می‌توانید بررسی کنید که محصول کجا تولید شده است، زیرا قوانین ایالات متحده و قوانین اتحادیه اروپا، برندها را ملزم می‌کند که کشور مبدا هر کالای وارداتی را در مورد کالاهای فیزیکی تعیین کنند. نیوبالانس مفتخر است که سالانه 4 میلیون کفش در ایالات متحده تولید می کند و به نظر این عالی است. با این حال، در وب‌سایت New Balance، شما مجموعه‌ای از کفش‌ها به نام «ساخت ایالات متحده آمریکا» دارید، اما کفش‌های آن مجموعه حتی نشان‌دهنده 10 درصد از کفش‌های موجود در وب‌سایت نیست.وقتی به فروشگاه‌های نیوبالانس و سایر فروشگاه‌هایی که برند ورزشی آمریکایی را می‌فروشند بروید، حتی یک محصول را پیدا نمی کنید، «ساخت ایالات متحده» باشد. در جست و جو های ما، فقط کفش «ساخت چین» را پیدا کردیم.  این بیانیه نیوبالانس را کمی گمراه‌کننده است، به‌ویژه زمانی که بیشتر کالاهای نیوبالانس در کشورهای آسیایی و نه در ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند.

کفش نیوبالانس اصل

آیا نیوبالانس در آمریکا ساخته شده است؟

بله، برخی از محصولات نیوبالانس ساخت ایالات متحده هستند. با این حال، فقط کفش در ساخت ایالات متحده ساخته می شود نه هیچ گونه پوشاک یا لوازم جانبی.حالا ما به شما گفتم که نیوبالانس در ایالات متحده تولید می کند، اما اگر دوباره آنچه را که نیوبالانس بیان می کنند بخوانید، می گوید: در جایی که ارزش داخلی حداقل 70٪ است، ما برچسب کفش های خود را Made in USA می زنیم.

این بدان معنی است که تولید کفش ها در ایالات متحده شروع و به پایان می رسد، اما این بدان معنا نیست که آنها 100٪ در آنجا ساخته شده اند. 30 درصد دیگر کفش را می توان در چین، اندونزی یا ویتنام تولید کرد. باز هم، این برای مشتریان گمراه کننده است زیرا همه به سایت مراجعه نمی کنند تا تأیید کنند که کفش ها "ساخت ایالات متحده آمریکا" هستند. در عوض، آنها برچسب را می خوانند و آنچه را که در آنجا بیان شده باور می کنند. در سپتامبر 2021، سازمان غیرانتفاعی TINA.org شکایتی را علیه نیوبالانس به FTC ارائه کرد. FTC ایجاب می کند که محصولاتی که به عنوان "ساخت ایالات متحده آمریکا" به بازار عرضه می شوند باید 100٪ در ایالات متحده تولید شوند، که اینطور نیست.

اگر نیوبالانس مجبور شود جریمه سنگینی بپردازد، استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهد و بیان کند که 30٪ دیگر مواد برای محصولات "ساخت ایالات متحده آمریکا" از کجا هستند، جای تعجب نیست.

آیا نیوبالانس اصل ساخت چین است؟

بله، بسیاری از پوشاک، لوازم جانبی و کفش نیوبالنس «ساخت چین» هستند. در گزارش سالانه 2020 نیوبالانس می‌گوید: «ما تولید محصولات خود را به تولیدکنندگان مستقلی که عمدتاً در آسیا قرار دارند برون‌سپاری می‌کنیم.» این برند ورزشی آمریکایی دارای دفاتر نظارتی در چین و ویتنام است تا به تولیدکنندگان مستقل در هر کاری کمک کند تا اطمینان حاصل شود که محصولات طبق دستورالعمل‌های نیوبالانس تولید می‌شوند.

بخوانید: اسیکس کجا ساخته می شوند؟

همه ما می دانیم که برندهای زیادی در چین به دلیل مواد ارزان قیمت و نیروی کار ارزان تولید می کنند. با این حال، در گزارش سالانه 2020، نیوبالانس بیان می‌کند که به دلیل نامشخص بودن همه کسب‌وکارهای آمریکایی که از چین منشأ یا بازار می‌کنند (ایالات متحده تعرفه‌های وارداتی را بر واردات از چین اعمال کرده است) منبع کفش را از چین به ویتنام منتقل می‌کند. برخی از برندهای آمریکایی مانند نایک، کانورس، کلمبیا و لیوایز نیز همین کار را انجام می دهند.

کفش نیوبالانس اورجینال ساخت کجاست

کفش های نیوبالانس اورجینال کجا ساخته می شوند؟

کفش نیو بالانس در چین، اندونزی، ویتنام، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا تولید می شود.اکثر کفش های نیوبالانس بین چین و ویتنام تولید می شوند. تقریباً تمام کفش‌های New Balance ساخت چین هستند. به خاطر داشته باشید که برند آمریکایی در حال انتقال تولیدی های کفش از چین به ویتنام است، بنابراین کفش های کتانی «ساخت ویتنام» بسیار بیشتری خواهید دید. نیوبالانس همچنین می گوید کفش های «ساخت ایالات متحده آمریکا» را در وب سایت دارند، اما ما می دانیم که آن کفش ها 100٪ «ساخت ایالات متحده آمریکا» نیستند.

اینها رایج ترین سؤالات در مورد محل ساخت نیوبالانس هستند:

آیا نیوبالانس ساخته شده در ایالات متحده بهتر از چین و ویتنام است؟

نه، زیرا کشورهای دیگری چون چین و ویتنام با همان کیفیت آمریکا تولید می شود. آنها کنترل کیفیت دقیقی دارند که کفش ها باید قبل از فروش به مشتریان از آن عبور کنند، بنابراین مهم نیست که آنها در چین، ویتنام، ایالات متحده آمریکا یا هر جای دیگر ساخته شده باشند تمام کفش های نیوبالانس از یک کیفیت برخوردار هستند.

آیا نیوبالانس در بریتانیا ساخته شده است؟

نیوبالانس چند کفش از مجموعه ای به نام «ساخت انگلستان» در وب سایت خود داده است. با این حال، در تمام سال‌هایی که کفش‌های کتانی نیوبالانس فروختم هرگز کفشی ندیده‌ام، بنابراین ممکن است سبک خاصی باشد که در بریتانیا ساخته می شود.

نیوبالانس کجا ساخته می شود؟

می توان گفت که نیوبالانس اکثراً در کشورهای آسیایی به ویژه در چین و ویتنام تولید می شود. این برند ورزشی آمریکایی باید در بازاریابی "ساخت ایالات متحده آمریکا" خود تجدید نظر کند زیرا بیشتر محصولات آن در خارج از کشور ساخته می شوند. حتی کفش‌هایی که با نام «ساخت ایالات متحده آمریکا» شناخته می‌شوند، به نظر نمی‌رسد 100% در آنجا تولید شده باشند (نیو بالانس اولین کسی است که در وب‌سایت خود این موضوع را پذیرفته است)، که می‌تواند عواقب و جریمه‌های سنگینی را برای برند به همراه داشته باشد.

جهت خرید نیوبالانس اورجینال از سایت مهاباد مد کلیک کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد