آدیداس اصل ساخت کجاست؟ ویتنام یا چین؟

آدیداس یکی از معروف ترین برندهای ورزشی در سطح جهان است، اما می توانید به این سوال پاسخ دهید که آدیداس اصل ساخت کجاست؟ در این مقاله می خواهیم به سوالاتی چون: آدیداس اورجینال در چین ساخته می شود یا ویتنام؟ فرق بین ادیداس ساخته ویتنام و چین در چیست؟ و..

آدیداس اصل ساخت کجاست؟

برند آدیداس نامی آشنا در صنعت تولید کفش و پوشاک ورزشی اما امروز در این مقاله برای اولین بار در ایران می خواهیم به یه سری از سوالات که ممکن از برای بیشتر مردم در سراسر جهان پیش آمده باشد جواب دهیم.

در این مقاله به این پرسش ها پاسخ داده می شود:

- کفش آدیداس اصل ساخته کجاست؟

- کفش ادیداس اورجینال ساخته چه کشوری باید باشد؟

- تفاوت بین کفش آدیداس ساخت چین و ویتنام در چیست؟

- آیا کفش ادیداس اصل در اندونزی ساخته می شود؟

برند ادیداس 1924 در آلمان تاسیس شده اما نام آن در سال 1949 به ادیداس تغییر یافته است.

جهت مطالعه تاریخچه برند آدیداس و خرید کفش آدیداس اورجینال کلیک کنید

از آنجایی که میدانید اکثر محصولات شرکت آدیداس در آلمان ساخته نمی‌شوند، پس بیایید بدانیم:

آدیداس اصل ساخت کجاست؟

در حال حاضر، آدیداس در 48 کشور در سال 2021 تولید می کند و بیشتر تولیدات آن در چین، ویتنام و اندونزی انجام می شود.برخی دیگر از کشورهایی که آدیداس تولید می کند عبارتند از آرژانتین، اتریش، بنگلادش، بلژیک، برزیل، کامبوج، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری چک، السالوادور، گرجستان، آلمان، یونان، هندوراس، مجارستان، هند، ایتالیا، ژاپن، اردن، کره، لسوتو، لیتوانی، ماداگاسکار، موریس، مکزیک، میانمار، نیکاراگوئه، پاکستان، فیلیپین، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تایوان، تایلند، تونس، ترکیه، اوکراین، ایالات متحده، و انگلستان این ها اسامی هستند که ادیداس در انجا تولید می شود.

کفش آدیداس اصل ساخت اندونزی

آدیداس بیشتر تولید خود را به پیمانکاران مستقل برون سپاری می کند، بنابراین این بدان معنا نیست که اگر کشوری 50 کارخانه دارد، آنها به طور انحصاری آدیداس را تولید می کنند یا آن کارخانه متعلق به آدیداس است.

در اینجا لیستی از تعداد کارخانه های مستقلی که برای آدیداس در سراسر جهان تولید می کنند آورده شده است:

چین - 104 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش، کالاهای سخت و تجهیزات)

ویتنام - 76 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

اندونزی - 45 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

هند – 32 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

برزیل 27 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

ایالات متحده - 27 (پوشاک، لوازم جانبی، کفش، کالاهای سخت و تجهیزات)

کامبوج - 24 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

ترکیه – 16 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی، کفش)

پاکستان - 16 کارخانه (پوشاک، لوازم جانبی)

تایلند - 13 کارخانه (پوشاک)

آیا آدیداس اصل ساخت آلمان است؟

بله، آدیداس ساخت آلمان است، به خصوص در مورد پوشاک و لوازم جانبی. برخی از کفش ها نیز در آلمان تولید می شد.برخی از شهرهای آلمان که آدیداس در آنها ساخته می شود عبارتند از:اوبرهاخینگ، مارینبرگ، مهرشتتن و ....

در سال 2019، آدیداس اعلام کرد که کارخانه های به سرعت از آلمان و ایالات متحده به چین و ویتنام منتقل خواهند شد. 

آیا آدیداس اصل ساخت چین است؟

بله، آدیداس بسیاری از محصولات خود را در چین تولید می کند، از جمله پوشاک، لوازم جانبی، کفش. تعجب آور نیست که بسیاری از محصولات آدیداس در چین تولید می شوند زیرا نیروی کار و مواد در آنجا ارزان تر از اروپا هستند. با این حال، در دهه گذشته، آدیداس تولید محصولات خود را از چین به ویتنام تغییر داده است. چین هنوز کارخانه هاپیمانکاران مستقل بیشتری نسبت به ویتنام دارد، اما این می تواند در دهه آینده تغییر کند. ویتنام می تواند کشور شماره یک تولید کننده آدیداس و سایر برندهای ورزشی مانند نایک، پوما، کانورس و ریباک باشد. اسکیچرز کفش های خود را بین چین و ویتنام تولید می کند، بنابراین این تغییر در حال حاضر در آنجا اتفاق می افتد.

بسیاری از برندها تولید خود را به کشورهای دیگر که چین نیستند تغییر می دهند، زیرا میانگین دستمزد سالانه تولید آنها از سال 2010 80 درصد افزایش یافته است (هنوز ارزان است، اما نه به اندازه یک دهه قبل). آسیای جنوب شرقی منطقه‌ای است که برندهای بزرگ مد به دلیل نیروی کار و مواد ارزان‌تر، کارخانه‌های بیشتری باز می‌کنند یا با تولیدکنندگان مستقل توافق می‌کنند.

کفش ساخت ویتنام

آیا آدیداس اصل ساخت ویتنام است؟

بله، آدیداس بسیاری از محصولات خود را در ویتنام تولید می کند، از جمله پوشاک، لوازم جانبی، کفش و تجهیزات.ویتنام یکی از مقصدهای تولیدی برای بسیاری از برندهای مد و جایگزینی عالی برای چین است که در مورد برندهایی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، مانند نیروی کار، مواد یا اجاره به میان می‌آید.کارخانه‌های ویتنام با موفقیت یک سیستم تولید سازگار برای مارک‌های مد که می‌خواهند پوشاک، کفش یا لوازم جانبی تولید کنند، ایجاد کرده‌اند.مطالعه‌ای که توسط Natixis SA انجام شد، هفت اقتصاد نوظهور آسیایی را به‌عنوان گزینه‌های تولیدی بیش از چین انتخاب کرد و ویتنام در رتبه اول قرار گرفت. دستمزد پایین، جمعیت شناسی، تدارکات و رتبه بندی کسب و کار برخی از ویژگی های مورد ارزیابی در این مطالعه بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد