کفش ریباک اصل ساخت کجاست؟ ویتنام یا چین؟

کفش ریباک اصل ساخت کجاست؟ ویتنام یا چین؟
در این مقاله یاد می گیریم:
کفش ریباک اصل ساخت کجاست؟ ویتنام یا چین؟
کفش ریبوک کجا ساخته می شود؟
آیا کفش ریباک ساخت انگلستان است؟
آیا کفش ریباک ساخت چین است؟
آیا کفش ریباک ساخت ویتنام است؟

کفش ریباک اصل ساخت کجاست؟

ریباک یکی از برندهای محبوب من در حوضه کفش است اما خیلی ها سوال می پرسند که کفش اورجینال ریبوک ساخت کجاست؟ و متاسفانه تو هیچ یک از سایت های داخلی توضیح دقیقی در این مورد داده نشده امروز در سایت مهاباد مد قصد داریم کامل ترین توضیح ممکن در مورد اینکه کفش ریبوک اصل ساخت کجاست رو خدمت شما علاقه مندان به کفش ریباک ارائه کنیم.

ریباک

ریباک یک برند آمریکایی است که توسط آدیداس در سال 2005 خریداری شد اما در آگوست 2021 به گروه برندهای معتبر فروخته شد.

بخوانید: تاریخچه برند ریباک و خرید کفش ریباک اصل.

کفش ریبوک کجا ساخته می شود؟

ریباک عمدتاً در چین و ویتنام، اما همچنین در کامبوج، بنگلادش، اندونزی، فیلیپین، پاکستان، هند و سریلانکا تولید می کند. جالب که بدانید ریباک کشور مبدا را برای هیچ محصولی در وب سایت خود ارائه نمی کند. این امر در بین برندهای ورزشی بسیار رایج است که نمی خواهند متوجه شوید محصولات در کشورهای آسیایی تولید می شوند زیرا برخی از مردم آنها را با کیفیت پایین می دانند. ریباک عمدتاً در کشورهای آسیایی، به ویژه در چین و ویتنام تولید می کند.

رقبای ریباک، نایک، آدیداس و پوما، کشور مبدا را در توضیحات محصول اقلام موجود در وب‌سایت خود بیان نمی‌کنند، اما هر دو برند فهرستی از تمام کشورهایی که در آن تولید می‌کنند ارائه می‌کنند. من نتوانستم این اطلاعات را نیز در وب سایت ریباک ببینم.

بخوانید: کفش ادیداس اورجینال ساخت کجاست؟ 

آیا کفش ریباک ساخت انگلستان است؟

در گذشته، بیشتر کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم جانبی ریباک در بولتون انگلستان تولید می‌شد. با این حال، اکثر برندها برای کاهش هزینه ها و بهبود حاشیه سود خود، شروع به تغییر تولید به کشورهای آسیایی کردند.

هنگامی که آدیداس در سال 2005 Reebok را به عنوان یک شرکت تابعه خریداری کرد، هر دو برند نام‌ها و سایت‌های تولیدی خود را جداگانه حفظ کردند. با این حال، در سال 2009، آدیداس تصمیم گرفت به همکاری 116 ساله ریباک با شهر بولتون، جایی که بیشتر محصولاتش در آنجا تولید می شد، پایان دهد. در نتیجه، این پایان Reebok ساخت انگلستان بود.

هنوز هم می‌توانید برخی از کفش های تولید شده در انگلیس را در وب‌سایت‌های خاص پیدا کنید، اما آنها جعلی هستند، یا در برخی موارد، کفش‌هایی هستند که مردم سال‌ها پیش خریده‌اند و هرگز نپوشیده‌اند.

آیا کفش ریباک ساخت چین است؟

بله، بسیاری از کفش‌ها، پوشاک و لوازم جانبی Reebok در چین تولید می‌شوند.اگر به بررسی دقیق محل تولید برخی برندها عادت دارید، در این مرحله نمی توانید تعجب کنید وقتی متوجه می شوید که ریباک بسیاری از محصولات خود را در چین تولید می کند. به همین دلیل در فروشگاه های کفش ریباک ساخته شده در چین رایج ترین است.

 در مقایسه با کارخانه‌های تولیدی آمریکایی و اروپایی، چین ارزان‌ترین نیروی کار، مواد و مکان‌ها را دارد که برای کاهش هزینه‌ها و بهبود سود برای برندها جذاب‌تر شده است.

با این حال، بسیاری از برندهای مد (نه تنها برندهای ورزشی) به دلایل مختلف تولید خود را به ویتنام تغییر می دهند. برندهایی مانند نایک، آدیداس، اسکچرز، کانورس، نیوبالنس و آسیکس نمی خواهند تنها به یک کشور برای تولید بیشتر محصولات خود وابسته باشند.

کفش ریباک اصل ساخت چین

آیا کفش ریباک ساخت ویتنام است؟

بله، بسیاری از کفش‌ها، پوشاک و لوازم جانبی ریباک در ویتنام تولید می‌شونداکثر برندها به ویتنام می روند زیرا کارخانه های آنها می توانند با موفقیت سیستم تولید برندهای مد را برای تولید کفش، پوشاک و لوازم جانبی بازسازی کنند. ویتنام همچنین از نظر دستمزد و مواد ارزان‌تر از چین است. مطالعه‌ای که توسط Natixis SA انجام شد، هفت اقتصاد نوظهور آسیایی را به‌عنوان فرصت‌های تولیدی بیش از چین تعیین کرد و ویتنام در رتبه اول قرار گرفت.

بنابراین از دیدن رشد محصولات ریباک تولید شده در ویتنام تعجب نکنید. وقتی محصولات ریبوک را در فروشگاه بررسی کردم، هنوز هم می گویم که بیشتر در چین ساخته شده است تا در ویتنام.

کفش ریباک اصل ساخت ویتنام

کفش ریبوک کجا ساخته می شوند؟ 

کفش های ریبوک در چین و ویتنام تولید می شوند.می‌دانستم که بیشتر کفش‌های ریباک در چین و ویتنام تولید می‌شوند، اما از اینکه هیچ کشور دیگری را در سه فروشگاه مختلف ریباک ندیدم شگفت‌زده شدم. من مطمئن هستم که کشورهای دیگر کفش های ریباک را حتی اگر در مقایسه با ویتنام و چین به نسبت کمی باشد، تولید خواهند کرد.

من در مورد محل تولید کفش های ریباک تحقیق کرده ام. با این حال، جدا از یافته‌هایم وقتی آنها را در فروشگاه بررسی کردم، فقط یک مشتری در آمازون پیدا کردم که می‌گفت کفش های ریباک او در اندونزی ساخته شده‌اند. از آنجایی که من هیچ عکسی را ندیدم و نمی توانم این تأیید را تأیید کنم، آن را برای مقاله در نظر نگرفتم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد