تاریخچه برند ریباک

تاریخچه برند ریباک

تاریخچه تاسیس برند ریباک

ریباک یکی از اولین برندهایی است که وقتی کسی می گوید "کفش ورزشی" به ذهن خطور می‌کند. این غول بزرگ پوشاک ورزشی قطعاً از همان روز اول از این همه شهرت، ثروت و شکوه برخوردار نبود. ما قصد داریم یک گام به عقب برگردیم تا به گذشته سفر کنیم تا شروع ساده شرکت و سفر آن برای تبدیل شدن به یکی از شناخته‌ شده‌ترین برندهای بین‌المللی را بیان کنیم.

جهت خرید کفش ریباک اورجینال از سایت مهاباد مد کلیک کنید.

عکس سازنده ریباک

جو فاستر در تجارت خانوادگی J.W. فاستر و پسران در کارگاه المپیک در جاده دین، بولتون

تاریخچه ریباک(ربیوک): ریباک ساخته کدام کشوره؟

برند ریباک سفر خود را در سال 1890 آغاز کرد، زمانی که جوزف ویلیام فاستر، یکی از علاقه‌مندان به ورزش در بولتون، انگلستان، ایده‌ای مبتکرانه برای اضافه کردن سنبله به کفش‌های ورزشی داشت. او با درک پتانسیل عظیم بکر صنعت پوشاک ورزشی، 5 سال بعد JW Foster and Sons Incorporated را تأسیس کرد. این شرکت شروع به تولید کفش‌های کلاس جهانی کرد که به سرعت در بین ورزشکاران کلاس جهانی محبوب شد. کفش‌های آن‌ها به قدری خوب بود که حتی توسط تیم دوی بریتانیا در سال 1924 که در المپیک شرکت می‌کردند، پذیرفته شد.

وقتی خوب دقت می‌کنیم می‌بینیم، JW Foster and Sons Incorporated واقعاً اطمینان زیادی را القا نمی‌کند. برای اینکه واقعاً یک برند مطرح جهانی باشد، این شرکت باید نام خود را به چیزی که بهتر و باحال بود تغییر می‌داد. دو نوه جی دبلیو فاستر، جو و جف این مشکل را درک کردند و به دنبال نام جدیدی بودند. آنها به طور تصادفی نام "ربوک" را در یک فرهنگ لغت آفریقای جنوبی پیدا کردند که اساساً نوعی از آنتلوپ یا غزال را توصیف می‌کرد که در قاره آفریقا زندگی  می‌کند. آن‌ها با الهام از این کلمه، نام شرکت را به "ریباک" در سال 1958 تغییر دادند.

قبل از دهه 80، ریباک عمدتاً به بازار بریتانیا محدود می‌شد. برای اینکه واقعاً یکی از برترین برندهای تولید کننده ورزش در جهان باشد، این شرکت باید در ایالات متحده گسترش می‌یافت. آنها در سال 1979، زمانی که پل فایرمن، یک تاجر آمریکایی، به توزیع برند در ایالات متحده علاقه نشان داد. پل این برند را در یک نمایشگاه تجاری کفش ورزشی در شیکاگو مشاهده کرد و تحت تاثیر سطح سفارشی سازی و کیفیت کفش‌های ریباک قرار گرفت. پل با شرکت مذاکره کرد و آن‌ها را تشویق کرد تا یک بخش جدید به نام Reebok USA Ltd را باز کنند تا به طور خاص به بازار پرسود ایالات متحده رسیدگی کند. این تصمیمی بود که ریباک هرگز از آن پشیمان نمی‌شد و بدون شک یکی از نقاط عطف اصلی در تاریخ این شرکت بود.

پس از اینکه فایرمن تنها توزیع کننده در ایالات متحده شد، زمان را تلف نکرد و 3 کفش Reebok را روانه بازار کرد و قیمت آنها را 60 دلار برای هر جفت کرد. پرداخت 60 دلار برای یک جفت کفش در آن روز کار بزرگی بود، اما این مانع از تبدیل شدن کفش‌ها به فروش فوری نشد. در عرض 2 سال پس از معرفی، فروش ریباک در ایالات متحده به 1.5 میلیون دلار رسید. ورود آن‌ها به بازار ایالات متحده به آن‌ها کمک کرد تا بیش از پیش پیشرفت کنند و آنها اکنون در رقابت‌های گذشته برای تبدیل شدن به یک غول تولیدی اوج گرفتند.

به دنبال موفقیت جدید خود در بازار ایالات متحده با یک حرکت نوآورانه دیگر که به افزایش فروش آن‌ها کمک کرد، ریباک با معرفی Reebok Freestyle، طیف وسیعی از کفش‌های ورزشی مخصوص زنان، رقبای خود را کاملاً غافلگیر کرد. این کار مانند فشار دادن دکمه تقویت نیتروژن بود زیرا باعث شد فروش سال بعد از مرز 13 میلیون دلار عبور کند.

تاریخچه ریباک

Reebok Freestyle

تاریخچه کفش ریباک

Reebok Freestyle 

 با پذیرش محبوبیت گسترده بسکتبال در ایالات متحده، ریباک در سال 1986 قراردادهایی را با فوق ستاره های NBA آغاز کرد. در تلاش برای بهبود عملکرد کفش‌های بسکتبال و رقابت با نایک ایر، یک سری از کفش‌های بسکتبال محبوب معرفی شده توسط شرکت نایک. سری Reebok Pump را معرفی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این کفش‌ها دارای مکانیزم منحصر به فردی بودند که کاربران را قادر می‌ساخت تا ناحیه مچ پا را باد کنند. این یقه مچ پا بادی به قفل شدن کفش در اطراف مچ پا کمک می‌کند تا حمایت، راحتی و بالشتک بیشتری داشته باشد. با استفاده از پمپ‌های کوچک بسکتبالی که در زبانه کفش تعبیه شده بود، ورزشکاران اکنون می‌توانستند سطح تورم را بر اساس ترجیح خود تنظیم کنند. این قابلیت سفارشی سازی فوراً در بین حرفه‌ای‌های NBA به یک موفقیت تبدیل شد. حدود 100 فوق ستاره NBA با پوشیدن کفش‌های جدید از جمله Shaq O'Neal بزرگ دیده شدند. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد