تاریخچه برند اسیکس

تاریخچه برند اسیکس

آنچه که باید درباره برند اسیکس بدانید!

نام شرکت که در سال 1977 به اسیکس تغییر یافت، مخفف حروف اول کلمات در ضرب المثل لاتین، "Anima Sana in Corpore Sano" به معنای "ذهن سالم در بدن سالم" است. Onitsuka Co Ltd پیشرو ASICS، در سال 1949 تأسیس شد. درست پس از جنگ جهانی دوم، بچه‌ها وقتی می‌خواستند ورزش کنند نمی‌توانستند کفش ورزشی تهیه کنند. با توجه به فلسفه Onitsuka مبنی بر "پرورش جوانان سالم از طریق ورزش"، این شرکت همچنان سنت تخصص در تولید کفش‌های ورزشی را حفظ کرده است.

نام شرکت بیانگر این فلسفه بود.شرکت اسیکس یکی از برترین تولیدکنندگان کفش ورزشی و سایر تجهیزات ژاپنی است. این شرکت نام خود را از عبارت لاتین anima sana در corpore sano گرفته است، "ذهن سالم در بدن سالم". در ایالات متحده، ASICS بیشتر برای کفش‌های دویدن خود شناخته شده است. همچنین کفش و لوازم جانبی برای تعدادی ورزش دیگر از جمله بسکتبال، والیبال و کشتی تولید می‌کند. این کشور بر بازار کفش‌های بسکتبال ژاپن تسلط دارد. برند اسیکس حضور چشمگیری در جامعه بین المللی دویدن دارد. اسپانسر ماراتن شهر نیویورک است، جایی که 40 درصد از رقبای اخیر کفش اسیکس را می پوشیدند. این شرکت علاوه بر واحد ASICS Tiger Corporation مستقر در ایروین، کالیفرنیا، شعبه‌هایی در استرالیا، برزیل، چین، اروپا و کره دارد.

تاریخچه اسیکس

کیهاچیرو اونیتسوکا سلف شرکت ASICS Corp. Onitsuka Co., Ltd. را در کوبه ژاپن در سال 1949 تشکیل داد. او با استفاده از ورزش به عنوان وسیله ای برای بازپروری نوجوانان در آنجا پس از جنگ جهانی دوم انگیزه داشت. اونیتسوکا فاقد تجربه در ساخت کفش بود، اما با اشتیاق خود را به تحقیق در مورد فیزیولوژی آنها انداخت. او همچنین ایده‌هایی را از حوزه‌های دیگر زندگی می‌گرفت. مکنده‌های یک هشت پا در سالاد او الهام بخش طراحی زیره کفش بسکتبال بود. در واقع، این شرکت ادعا کرد که اولین کفش بسکتبال ژاپن، با نام مستعار "باشو"، که روی کف آن یک صورت ببر را نشان می‌داد. این به یک علامت تجاری شرکت تبدیل می‌شود. Onitsuka از همان ابتدا تعهد خود را به نوآوری نشان داد. اولین کفش والیبال این شرکت که در سال 1951 معرفی شد، دارای کفی لاستیکی ولکانیزه بود. ماراتن ببر تابی تعدادی از نوآوری‌های فنی را در خود جای داده است. از وینیلون که یک الیاف مصنوعی است در رویه آن استفاده شده است. نواری در کنار کفش به نگه داشتن قوس کمک می کرد. Onitsuka به ارتقای پیشنهادات خود برای دوندگان مسافت طولانی در اواسط دهه 1950 ادامه داد. Ekiden Marup بادوام اولین کفش ماراتون با پنجه گرد بود.

تاریخچه کفش اسیکس

یکی از پیشنهادات Onitsuka حتی باعث جذب قهرمان بزرگ ماراتن پابرهنه Abebe Bikila شد که شروع به پوشیدن کفش‌های Magic Runner این شرکت کرد. این مدل که در سال 1959 معرفی شد، از تعدادی سوراخ هوا برای خنک کردن کف پا استفاده می کرد. اونیتسوکا دونده جادویی را به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از میخچه‌هایی که روی پای دیگر دونده‌های ماراتن دیده بود ساخته بود. کنجی کیمیهارا، دونده ماراتن ژاپنی، از کفش‌های مجیک رانر برای کسب مدال نقره در المپیک 1968 مکزیک استفاده کرد. برجستگی المپیک در دهه های 1960 و 1970 محصولات این شرکت در المپیک و سایر رویدادهای ورزشی در سطح جهانی رایج‌تر می‌شد. تعدادی از ورزشکاران برتر از کشورهایی غیر از ژاپن کفش‌های اونیتسوکا را پوشیده بودند. آنها در المپیک 1964 توکیو مدال های نقره و برنز را کسب کردند. یک بررسی بازار در سال 1966 نشان داد که تقریباً دو سوم از ورزشکاران حاضر در ماراتن بوستون آنها را به تن دارند.

The MAGIC SPEED 2

The MAGIC SPEED  2

توسعه محصول به سرعت ادامه یافت. انواع فن آوری‌های جدید در اوایل دهه 1960 در کفش‌های تمرینی، بسکتبال و تنیس معرفی شدند. بنا بر گزارش ها، Onitsuka اولین کسی بود که از چرم مصنوعی در تولید کفش استفاده کرد. این شرکت همچنین خط جدیدی از کفش‌ها را برای فوتبال معرفی کرد که در برنامه درسی مدارس ابتدایی قرار گرفت. در دهه 1960، Onitsuka اولین کفش مخصوص پیست با میخ های قابل تعویض در خط "Run Spark" خود را توسعه داد. این به دوندگان سرعت اجازه می‌داد تا آن‌ها را برای رویدادهای خاص و شرایط مسیر تغییر دهند و در عین حال عمر کفش‌ها را افزایش دهند.

جهت خرید کفش اسیکس اصل از سایت مهاباد مد کلیک کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد