تاریخچه برند آدیداس

تاریخچه برند آدیداس

تاریخچه تاسیس برند آدیداس

فرقی نمی‌کند به کفش‌های کتانی، مد یا ورزش علاقه‌مند باشید، آدیداس از سال 1949 با کفش و پوشاک به مردم خدمت می‌کند، اما تاریخچه غول Three Stripe چیست؟ آدیداس چگونه شروع شد؟ نام آدیداس از کجا آمده است؟ من شک ندارم که شما صدها سوال در مورد برچسب لباس ورزشی آلمانی دارید. چیزی که از یک اتاق رختشویی شروع شد اکنون به خانه ورزشکاران و نمادهای فرهنگی مانند کانیه وست، فارل ویلیامز، جرمی اسکات و بسیاری دیگر تبدیل شده است. بیایید نگاهی به تاریخچه آدیداس و تمام لحظاتی بیندازیم که آنها را به نمادی که امروز هستند تبدیل کرده است.

قبل از شروع، قصد داریم به یک سوال متداول در مورد آدیداس پاسخ دهیم: "آیا بنیانگذاران پوما و آدیداس به هم مرتبط هستند؟"، پاسخ مثبت است. آدولف "آدی" داسلر و رودولف "رودی" داسلر "کارخانه کفش برادران داسلر" را در سال 1924 تاسیس کردند و بر توسعه اولین کفش های دویدن میخ دار برای ورزشکاران تمرکز کردند. در سال 1947، برادران پس از یک مشاجره خانوادگی، راه خود را از هم جدا کردند که منجر شد رودولف پوما را تشکیل دهد و آدی داسلر در 18 آگوست 1949 آدیداس AG را به طور رسمی ثبت کند.

کفش ادیداس اورجینال باید ساخت ویتنام باشد یا چین ؟

تاریخچه کفش آدیداس

نام آدیداس از کجا آمده است؟

ادیداس ابتدا در سال 1924 با نام Gebrüder Dassler Schuhfabrik شروع به کار کرد که به انگلیسی به کارخانه کفش برادران داسلر ترجمه می شود. تا اینکه در سال 1949 آدی داسلر عنوان رسمی آدیداس را با ادغام قسمت اول نام و نام خانوادگی خود - آدی و داس - ایجاد کرد. ممکن است متوجه شوید که برخی فکر می کنند که آدیداس مخفف کلمه "All Day I Dream About Soccer" است، اما این اشتباه است.

تاریخچه ادیداس

چرا لوگوی آدیداس سه خط دارد؟

سه راه راه معروف برند آدیداس در ابتدا یک لوگو نبود، بلکه نوارهای تثبیت کننده کفش های اولیه ورزشی بود. با این حال، لوگوی اصلی Three Stripe در ابتدا یک علامت تجاری از برند ورزشی مستقر در فنلاند Karhu بود که طبیعتاً به مشکل کپی رایت منجر شد. پس چگونه آدیداس لوگوی Three Stripe خود را به دست آورد؟ در سال 1949، مالک Adi Dassler این علامت تجاری را از Karhu Sports با قیمتی حدود 1600 یورو امروز و دو بطری ویسکی خریداری کرد.

کفش آدیداس

کفش ادیداس امروزه در تنوع و رنگ های مختلفی تولید و عرضه بازارهای جهانی می شود. ادیداس این برند خوش نام آلمانی همواره تلاش خود را برای ایجاد کفش با کیفیت بالا و بروز رسانی محصولاتش در سطح مد روز جهان کرده حالا بیاید در مورد این برند آلمانی بیشتر بدانیم:

قدم های کوچک: دهه 1950

دهه 1950 برای آدی دوران خاطره انگیزی بود. گام به گام، برند آدیداس شروع به تثبیت خود در تاریخ ورزش کرد. در سال 1952، کفش‌ آدیداس با میخ‌های قابل جابجایی در بازی‌های المپیک هلسینکی مورد استفاده قرار گرفت که توسط امیل زاتوپک پوشیده شد و چندین مدال طلا را به دست آورد. فداکاری برند سه راه راه به کفش های فوتبال نیز بی تاثیر نبود. آدی کفش‌های فوتبال آدیداس را به تیم ملی فوتبال آلمان غربی داد که دارای گل میخ‌های پیچ‌دار بودند و آنها را به پیروزی مقابل مجارستان رساند و برای اولین بار در سال 1954 قهرمان جام جهانی شد. در اواخر دهه 50، آدیداس سامبا در کنار مدل‌های دیگری مانند کفش بسکتبال Allround و بسیاری دیگر که راه را برای عرضه‌های بعدی به نماد امروزی تبدیل کردند، در خط مقدم تجارت باقی ماند.

شکستن محدودیت ها: دهه 1960

در این مرحله، ادیداس دیگر برای توده ها غریبه نیست. اما با وجود محبوبیت فزاینده آنها، آدی داسلر برای رفتن به مرحله بعدی باید از محدودیت های خود فراتر می رفت. در حالی که آدیداس به حمایت از ورزشکارانی که مدل‌های پیشرو خود را در کنار معرفی اسپرینت طلای آزتکا نشان می‌دادند، ادامه داد، آدی داسلر اولین خط پوشاک آدیداس خود را عرضه کرد. با کمک فوتبالیست معروف فرانتس بکن باوئر، لباس های ورزشی آدیداس وارد صحنه شد. از بالا به پایین، بالا و پایین آهنگ سبک وزن "Beckenbauer" برند سه راه راه را که از کفش های آدیداس به عاریت گرفته شده بود را به نمایش گذاشت. این آدیداس در کنار کفش آدیداس سامبا و کفش آدیداس غزال که هنوز هم در کمد لباس‌های ما یافت می‌شوند، به یکی از لوازم اصلی خیابان تبدیل شد.

محبوبیت رو به رشد: دهه 1970 ( کتونی آدیداس )

دهه 1970 تأثیر زیادی بر فرهنگ کفش کتانی امروزی ما داشت. این پایه و اساس مدل‌های افسانه‌ای مانند آدیداس استن اسمیت، کفش آدیداس سوپراستار و بسیاری دیگر شد که به کفش‌های ضروری در هر مجموعه کفش‌های ورزشی تبدیل شده‌اند. علاوه بر آن، آدیداس Telstar به اولین توپ رسمی جام جهانی در جام جهانی 1970 مکزیک تبدیل شد و این شرکت را در یکی از بزرگترین صحنه های جهان برجسته کرد. با کنار همه این خبرهای خوب، زمانی که آدولف «آدی» داسلر در سال 1978 درگذشت، نام تجاری برای همیشه تغییر کرد و عشق بی پایان خود به ورزش را به همسرش کته و پسرش هورست منتقل کرد. بر این اساس، به جرات می توان گفت که این مادر و پسر نتوانستند آدیداس را به عنوان یکی از موفق ترین برندهای تاریخ و کسب جایگاه افسانه ای در صنعت لوازم ورزشی هدایت کنند.

لوگو ادیداس

 

گام های بعدی: دهه 1980

با وجود خروج آدی داسلر، هیچ مانعی برای آدیداس وجود نداشت. به لطف گروه هیپ هاپ ایالات متحده، چیزی که زمانی برندی بود که به تنهایی در ورزش متمرکز بود، به موفقیت بزرگی در عرصه موسیقی و مد تبدیل شد، با ظاهر آدیداس سوپراستار که به سبک زندگی بسکتبال تبدیل شده بود در کانون توجه قرار گرفت، و همچنین به لطف گروه هیپ هاپ ایالات متحده، بهترین ژاکت بمب افکن M45k. DMC را اجرا کنید. این مشارکت اولین همکاری بین یک گروه موسیقی و شرکت ورزشی را رقم زد و درهای همکاری های دیگری را که امروز می شناسیم و دوست داریم باز کرد.

M45k. DMC

در سال 1987، هورست، تنها سه سال پس از مرگ مادرش کته در سال 1984، درگذشت. تجارت آدیداس به یک مدیر اجرایی واگذار شد و برای اولین بار، برند آدیداس دیگر یک تجارت خانوادگی نبود.

بازگشت: دهه 1990

از آنجایی که آدی، کته و هورست اکنون همه از بین رفته اند و اکثریت سهام شرکت توسط اعضای مختلف خانواده داسلر فروخته می شود، آدیداس دیگر در اختیار خانواده داسلر نبود. این برند با سه راه راه تقریباً به دلیل مدیریت ضعیف در سال 1992 ورشکست شد، اما زمانی که تاجر فرانسوی رابرت لوئیس دریفوس در سال 1993 سکان هدایت را به دست گرفت، آدیداس یک بار دیگر دوره جدیدی را آغاز کرد.دریفوس در سال 1993 یکی از معروف‌ترین کفش‌های فوتبال آدیداس پرداتور را به بازار عرضه کرد که دیوید بکهام، رابین ون پرسی و بسیاری دیگر از نمادهای این ورزش را پوشیده بودند. دریفوس همچنین آدیداس را وارد مرزهای جدید کرد، زیرا او اولین وب سایت آدیداس و لوگوی Badge of Sport را در سال 1996 راه اندازی کرد.

پیشرفت: 2000

با پیوستن ورزشکاران کلاس جهانی به خانواده و طرح های جدید پوشاک و کفش، دریفوس برنامه های بزرگی برای شرکت داشت. پس از خرید گروه Salomon و سایر برندهای موجود در بازار در اواخر دهه 90، گروه شرکت‌های آدیداس با عنوان adidas-Salomon AG رسمی شد و زمینه را برای مشارکت‌ها و فناوری‌های بیشتر فراهم کرد. ریباک به عنوان یک برند فرعی قرارداد امضا کرد، یوجی یاماموتو، طراح مد ژاپنی مشهور جهان، آدیداس Y3 را راه‌اندازی کرد، استلا مک کارتنی به خدمه پیوست و بسیاری از نام‌های مطرح دیگر در صنعت به دنبال آن بودند.

عصر مدرن:

امروزبه سرعت تا به امروز، آدیداس در حال حاضر بزرگترین برند پوشاک ورزشی در اروپا است، با چندین شراکت در قفل، از جمله LEGO، Prada، Bad Bunny، Palace Skateboards، و منچستریونایتد.

فرهنگ این برند ممکن است ریشه در ورزش داشته باشد، اما حضور آن‌ها در خیابان‌ها نیز به لطف تلاش‌های رپر مشهور کانیه وست و مجموعه رو به رشد Yeezy او، همچنین فارل ویلیام و خط تولید آدیداس NMD Hu، بی‌نظیر است. نه تنها این، بلکه تمرکز برند امروزی بر روی فناوری‌های Boost و Futurecraft و آینده‌ای بسیار پایدارتر است - اصلاح قطعات ضروری خود با کفش‌های کتانی آدیداس وگان‌پسند مانند Parley Ocean Plastic و Primegreen.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد